2009. május 23., szombat

Történ egy kis baleset....

2009. május 22-én este fél tíz köröl lehetett, amikor valaki veszettül elkezdte nyomni a csengőnket. Ijedten szaladtam le az emeletről, hogy ki lehet az? Mert falun ez aztán nem egy megszokott dolog. Csuha Pista bácsi volt az és mondta nekem, hogy gyorsan szóljak apukámnak mert ég a "tanya". Nálunk a faluban élők a régi TSZ. területét csak "tanyának" szokták hívni. Mire kiértek a volt juhhodály épülete már lángokban állt. Jobban mondva nagyon kevés választotta el attól, hogy az egész tetőszerkezet meggyulladjon. A tűz oka feltehetően egyszerű felelőtlenség volt. Az épület körül lévő száraz füvet és bozótos gyújtották meg és hagyták magára. Ez nem is lett volna olyan nagy probléma mert az épületet egy elég széles beton szegély veszi körül. De az évek során elég vastag avarréteg rakódott rá, ami a nagy szárazságnak köszönhetően elég hamar lángra kapott.
Ettől egyenes út vezetett volna egy egész nagy tűz kialakulásához. Meggyulladt a faajtó, és szerencsére csak az... Ekkor idejében megérkezett az encsi tűzoltóság és véget vetett a lángok terjedésének. Ha nem kapnak idejében észbe a tüzet észlelők az ajtó meggyulladását a bent tárolt zab követte volna valamint a tető alatt lévő hungarocell szigetelés, amitől se perc alatt lángra kaphatott volna a palatető. Ez szerencsére már nem következett be. Mikor ma kimentem a helyszínre a fényképezőmmel már a kicserélt ajtó fogadott, de a fű még egy pár helyen majd 24 óra elteltével is égett. Készítettem egy pár képet a helyszínről, illetve a faluról.





1 megjegyzés:

  1. ;)
    Szép volt Zsolti. (Mármint a cikk, nem a tűz)

    Egy kicsit formailag igazgattam rajta, remélem nem baj.

    Csak így tovább!

    VálaszTörlés